NEHİRLERİN DOĞAL AKIŞ REJİMİ BOZULUYOR
Açıklamada, yaşanan durumun doğal bir süreç olmadığı savunularak, hidroelektrik santrallerde uygulanan “kes-bırak” işletme modelinin nehirlerin doğal akış rejimini bozduğu ifade edildi. Bu durumun öngörülebilir olduğu kaydedilen açıklamada, yaşananların çevresel ihmal kapsamında değerlendirilmesi gerektiği ileri sürüldü. Argunağa, Devlet Su İşleri başta olmak üzere ilgili kurumların yalnızca su yönetimi değil, ekosistemin korunmasından da sorumlu olduğunu vurguladı. Açıklamada, uygulamaların biyolojik çeşitliliğe zarar verdiği ve ekosistem üzerinde zincirleme etkiler oluşturabileceği belirtildi.
TALEPLER SIRALANDI
Dernek tarafından dile getirilen talepler arasında, Garzan ve Batman barajlarının su bırakma rejimlerinin yeniden düzenlenmesi, ani su boşaltımlarının durdurulması, çevresel akışın garanti altına alınması ve bağımsız bilim insanlarının katılımıyla inceleme başlatılması yer aldı. Sorumlular hakkında idari işlem yapılması ve mahsur kalan canlılar için acil müdahale ekipleri oluşturulması çağrısı yapıldı.