HER GÜN 15.00-17.00 SAATLERİ ARASINDA EYLEM
Eylemin ilk günü adliye önünde bir araya gelen kadınlar ve sivil toplum temsilcileri, basın açıklaması yaptı. DEM Parti Batman İl Eş Başkanı Semra Güneş, korumaya muhtaç bireylerin istismar, işkence ve ölüme maruz bırakılmasının kabul edilemez olduğunu söyledi. Güneş, bakım merkezine ilişkin iddiaların aylar öncesinden ilgili kurumlara iletildiğini öne sürerek, denetim mekanizmalarının neden işletilmediğinin açıklanması gerektiğini ifade etti. Yaşananların tüm yönleriyle ortaya çıkarılmasını isteyen Güneş, sorumlular hesap verene kadar her gün 15.00-17.00 saatleri arasında adliye önünde oturma eylemi yapacaklarını kaydetti.
DOSYA KAPATILMASIN
Batman Milletvekili Zeynep Oduncu ise olayın kamuoyuna taşınmasında basının önemli rol oynadığını belirterek, iddiaların üzerinin örtülmemesi gerektiğini söyledi. Oduncu, bakım merkezinde yaşandığı öne sürülen işkence, cinsel istismar ve şüpheli ölümlere ilişkin soruşturmanın şeffaf bir şekilde yürütülmesi çağrısında bulundu. İddiaların aylardır çeşitli kurumlara iletildiğini savunan Oduncu, tüm sorumluların ortaya çıkarılması ve kamuoyunun bilgilendirilmesi gerektiğini ifade etti. Bakım merkezlerinde kalan yaşlı, engelli ve korunmaya muhtaç bireylerin güvenliğinin devletin sorumluluğunda olduğunu vurgulayan Oduncu, olayın aydınlatılması için mücadelelerini sürdüreceklerini söyledi.