<h3>KESİLMEYECEK DİYE SÖZ VERİLMİŞTİ</h3> <div>Belde Mahallesi’nde bulunan ve 30 yıldır bölgenin simgelerinden biri haline gelen dut ve çınar ağaçları, gece çalışması ile kesildi. Ağaçlar budanırken yetkililerle görüştüklerini belirten Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, kavşak düzenlemesi yapılacağını ancak ağaçların kesilmeyeceği ve taşınmayacağının vaat edildiğini hatırlatarak “<strong>Bize Sayın Vali’nin de ağaçların korunması konusunda hassasiyet gösterdiği ve talimatının olduğu ifade edildi. Bu açıklamalar üzerine ağaçların korunacağına inandık. Yetkililer dut ağaçlarının kirlilik yarattığı gerekçesiyle vatandaşlardan gelen şikâyetler nedeniyle budandığını açıklamıştı. Çevrede yoğun iş yerleri yok. Böyle bir şikâyeti doğrulayacak bir durum da bulunmuyor. Aynı bölgedeki büyük çınar ağaçlarının neden budandığı sorusuna da net bir yanıt verilmedi. Görüşmelerden birkaç gün sonra bölgede gece yarısı çalışma başlatıldı ve daha önce kesilmeyeceği belirtilen dut ve çınar ağaçlarının tamamı kesildi. Buradaki asıl sorun, çevre örgütlerinin, mahalle sakinlerinin ve kamuoyunun yok sayılmasıdır. Bu ağaçlar sadece birer bitki değildi. Minibüs şoförlerinin sıcaktan korunduğu, vatandaşların nefes aldığı, çocukların meyvesini topladığı ve kentin hafızasında yer etmiş canlı varlıklardı. Doğaya karşı değil, doğayla birlikte planlanan bir kent yönetimi istiyoruz” </strong>çağrısında bulundu.</div>