Açıklamada “Açlık grevleri, insanların bedensel, fiziksel sağlıklarının tedricen bozulması, hastalanması, ya kalıcı hasarlar ya da ölümlerle sonuçlanan, sürekli hekim ve sağlık kontrolü gerektiren süreçlerdir. Bağımsız heyetlerin, özellikle de TTB ve Tabip Odalarının uzmanlık branşlarından oluşan izleme komisyonlarının devreye girmesi önemli olacaktır. Açlık grevlerinin olası ölüm ve geri dönüşü olmayan sakatlıklara yol açmadan sona erdirilmesi için gerekli insani duyarlılığın gösterilmesi ve tüm kesimlerin sürece olumlu katkı sunması değerli olacaktır” denildi.