1 Ekim 2025-30 Nisan 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen kampanyaya anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde 233 okul katıldı. Ayrıca telefon tamircileri, 5 adet pilmatik ve 4 adet 7 bölmeli Mobil Atık Getirme Merkezi aracılığıyla da atık pil toplama çalışmaları desteklendi. Kampanya süresince en fazla atık pil toplayan okullar arasında Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi 290 kilogram ile ilk sırada yer alırken, Batman Kız Anadolu Lisesi 241,41 kilogram, Hürriyet Anadolu Lisesi 196,63 kilogram ve Mevlana Anadolu Lisesi 174,24 kilogram atık pil topladı.
TOPLANAN ATIK PİLLER BERTARAF EDİLDİ
Toplanan atık pil ve bataryalar, çevreye zarar vermeden bertaraf edilmek üzere Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP)’ne gönderildi. Batman Belediyesi tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, Sıfır Atık Projesi doğrultusunda atık miktarının azaltılması, doğal kaynakların verimli kullanılması ve geri dönüşüm uygulamalarının yaygınlaştırılması hedefleniyor. 2025-2026 döneminde imar ve mücavir alan sınırlarının genişlemesine bağlı olarak atık pil toplama miktarında artış yaşandığı, bu doğrultuda toplama ve taşıma süreçlerinde sistem iyileştirmeleri yapıldığı belirtildi.