Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre, Batman’da son 10 yılda toplam 258 kişi intihar ederek yaşamına son verdi. İntihar vakalarının ana nedeni ise ekonomik nedenler olarak kayıtlara geçti.
2024 YILI EN YÜKSEK RAKAM OLARAK KAYITLARA GEÇTİ
Veriler, 2015’ten 2024’e kadar geçen sürede intihar vakalarında belirgin bir dalgalanma yaşandığını, ancak özellikle son yıllarda artış eğiliminin dikkat çekici boyutlara ulaştığını ortaya koydu. TÜİK verilerine göre Batman’da; 2015 yılında 30, 2016 yılında 16, 2017 yılında 11, 2018 yılında 27, 2019 yılında 17, 2020 yılında 27, 2021 yılında 28, 2022 yılında 33, 2023 yılında 27, 2024 yılında ise 42 kişi yaşamına son verdi. Özellikle 2024 yılında kaydedilen 42 intihar vakası, son 10 yılın en yüksek rakamı olarak kayıtlara geçti.
AİLE İÇİ GEÇİMSİZLİK VE PSİKOLOJİK BASKI İLK SIRADA
Açıklanan verilerde, intiharların en yaygın nedenleri arasında aile içi geçimsizlik ve psikolojik rahatsızlıklar ilk sırada yer aldı. Uzmanlara göre, bireylerin yaşadığı yoğun psikolojik baskı, sosyal çevre desteğinden yoksunluk ve çözümsüzlük hissi, intihar riskini artırıyor.
EKONOMİK KAYGILAR VE TOPLUMSAL BASKILAR DA ETKİLİ
Batman’da yaşanan işsizlik, yoksulluk ve toplumsal baskı gibi sorunların da intihar oranlarını artırdığı değerlendiriliyor. Özellikle genç bireylerde geleceğe dair ekonomik kaygıların ve sosyal baskının ciddi etkiler yarattığı gözlemleniyor. Eğitim ve istihdam alanındaki fırsat eşitsizliklerinin de gençleri umutsuzluğa sürüklediği ifade ediliyor.
VAKALARIN ÇOĞUNLUĞU ERKEKLERDE GÖRÜLÜYOR
Verilere göre intihar vakalarının büyük çoğunluğu erkek bireylerde gerçekleşti. Bu durum, erkeklerin yaşadığı duygusal problemleri ifade edememesi, sosyal destek mekanizmalarından yeterince yararlanamaması ve ekonomik sorumluluk baskısıyla ilişkilendiriliyor.
