BATMAN’DA BEN VAR, BİZ YOK

“Cumartesi Sohbetlerimiz”in konuğu Rektör Uluçam’dı.”

ROPÖRTAJ - 9 yıl önce

Batman Sonsöz Gazetesi olarak başlattığımız “Cumartesi Sohbetlerimiz”in bu haftaki konuğu Batman Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Abdüsselam Uluçam’dı.

Van Kahvaltı Salonu’nda düzenlediğimiz kahvaltıya, Rektör Uluçam ile Basın Sorumlusu Tarkan Demir katıldı.

Ayrıca Gazetemiz Sahibi Ercan Atay, Emektarlarımızdan, Yazı işleri Müdürümüz Ubeydullah Baş, Yazarlarımızdan Eymen Eren, Nihat İpekyüz, Şehmus Temiz, Gül Mirkan, Dilek Kök, Spor Yazarlarımız Hakan Tufan, Osman Seyrek, Gazetemizin Çalışanlarından Fatih Efe, Yusuf Kavak, Osman Çapar, Matbaa Sorumlumuz Veysel Çetin, Abone Sorumlumuz Ümit Ataş ile bendeniz Yazarınız Hatice Türkan katıldık.

Keyifli geçen sohbetimizde sayın Uluçam, Rektörlük serüvenini anlattı bizlere.

Batman Üniversitesinin eksikliklerini, hedeflerini, kurulduğu gündem bu yana yaşadığı gelişmeleri... Ayrıca Hasankeyf’i, Erzen Yerleşim Birimini...

Anlayacağınız yine dolu dolu bir sohbet oldu...

Programımıza zaman ayırdığı için sayın Uluçam’a teşekkür ediyoruz, gelecek hafta yine önemli konuk veya konuklarımızla görüşmek dileğiyle...

REKTÖRLÜK MÜRACAATIMI BEN YAPMADIM

Rektör Abdusselam Uluçam, rektörlük serüvenini anlatarak başladı konuşmasına. 2004 yılından beri Hasankeyf’te bulunduğunu ve bölgeye yabancı olmadığını açıklayan Uluçam “Kazılarla uğraştığım için 2004 yılından beri Hasankeyf’teydim. Batman Üniversitesi hiç belleğimde yoktu. Hükümet, politikası gereği bütün illere bir üniversite kurma kararı almıştı. O dönem eski rektör Göksen Esenler hocayla bir yemekte bir araya geldik. Üniversitenin altyapısı oluşturuldu, Daire Başkanlıkları kuruldu. Sen de uzun zamandır buradasın, seni rektör yapalım dedi. Müracaatımı bile kendim yapmadım. Mülakata çağırdılar, Rektör oldum” ifadeleriyle aktardı o süreci.

KÜTÜPHANELER DAİRESİ BAŞKANINI ÇAĞIRIN DEDİM, REKTÖRLÜK SERÜVENİM BAŞLADI

Üniversitenin gelişiminde çok yol kat ettiklerini aktarıyor sayın Uluçam. Merkez Kampüsün o zamanki halinin içler acısı olduğunu söyleyen Uluçam “Üniversitenin yerini görmek istedim. Merkez Kampüse geldik. Yıkık, virane bir yer. Ağaçlar devrilmiş, duvarlar yıkık.  İlk yaptığım şey üniversitenin kütüphanesini sormak oldu. Bir barakanın kapısını açtılar. Burası kütüphane dediler. İçeri girdim, kırık cam ve çekmeceler. Ambalajlanmış kitaplar vardı. Onlar da 1946’lardan kalma kitaplardı. Kütüphaneler Dairesi Başkanımız var mı dedim, var dediler. Çağırın gelsin dedim. Rektörlük serüvenim başlamış oldu” dedi.

TEHDİTLER ALDIM, PAŞA BENİ VATAN HAİNİ İLAN ETTİ

Sayın Uluçam, Batı Raman’ın üniversite için uygun yer olmadığını da samimi bir şekilde dile getirerek “Rektör olduğumda Üniversitenin yerini sordum. Baraj yapılacak, baraja nazır bir yerde üniversite için yer ayrılmış dediler. Beni dağın başına götürdüler, şaşkınlığımı gizleyemedim. Burası nasıl üniversite olur dedim” diyor.

54 SAYFALIK RAPOR HAZIRLADIM

Batı Raman’a itiraz ettiği için tehditler aldığını da belirten sayın Uluçam “Oranın üniversite olamayacağına dair 54 sayfalık bir rapor hazırladım. Bütün kurumlara gönderdim. Orada 10 yıl hayat olmaz dedim. Vay efendim sen misin bunu diyen. Tehditler aldım. Dönemin Paşası beni vatan haini ilan etti. Sonra Vali Ahmet Turhan geldi. Buraya binalar dikilmiş, artık yapacak bir şey tok dedi. Batı Raman’a o zaman ikna oldum” diyor.

DEVLET BURAYA 73 TRİLYON PARA AKTARDI

Batı Raman’a 73 trilyon para aktardıklarını, buna rağmen altyapı sorunlarının çözülemediğini söylüyor sayın Uluçam. Her şeye rağmen bölge üniversiteleri arasında ilk sırada yer aldıklarını ifade eden Uluçam “devlet 73 trilyon para aktardı buraya. Ve halen de yolları, altyapısı bitmedi. Eğer Üniversite Kıra Dağı tarafına kurulmuş olsaydı bu parayla çok büyük işler yapılırdı. Altyapı sorunu olmazdı. Aydınlatma sorunu olmazdı. Tüm bu olumsuzluklara rağmen Batman Üniversitesi, öğrenci sayısında, altyapıda, akademik başarıda şu anda bölge üniversiteleri arasında 1. sırada” şeklinde konuşuyor.

SUDAN’DAN BATMAN’A 240 ÖĞRENCİ GELECEK

8 bin 500 öğrencisi olan Batman Üniversitesi’nde öğrenci sayısı gelecek yıl 11 bine ulaşacak. Ayrıca Sudan’dan da Batman’a 240 öğrenci geleceğini bildiren Uluçam “Bu, Batman’a renk ve zenginlik katacak” diyor.

Turizm ve Meslek Yüksek Okulu’na ilişkin bilgi veren Rektör Uluçam “Batman, turizm potansiyeli olan, tarihi dokuya sahip bir kent. Bu yüzden Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksek Okulunu buraya kazandırdık. Bu bölüme kayıtlı öğrenciler, gelecek yıl yeni Hasankeyf yerleşkesinde okuyacaklar. Onlar için 86 yataklı uygulama oteli yaptık” şeklinde konuşuyor.

ÖĞRENCİLER İÇİN OTOBÜS İSTİYORUZ

Batı Raman Kampüsünde okuyan öğrencilerin ulaşım problemini sorduk sayın Rektör’e. Şehir merkezi ile Kampüs arasında mesafenin uzak olduğunu ve bu güzergahta çalışan minibüs sayısının yetersiz olduğunu belirten Rektör Uluçam “Belediye’ye Batı Raman Kampüsü için otobüs ayarlamasını istiyoruz. Ancak mücavir alan dışındadır diyor. Oysa bu çocuklar bizim çocuklarımız, bu şehrin çocukları. Şimdiki Başkanlar da Necdet Başkan kadar iyi niyetli. Bu sorunu kendileriyle bir kez daha görüşeceğiz. Batı Raman Kampüsüne otobüs seferi yapılmasını isteyeceğiz” diyor.

BATMAN FISTIĞINI ÜRETİYORUZ

Batman Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Abdusselam Uluçam, üniversite bünyesinde kurulan Biyoloji Araştırma Laboratuarında yetiştirilen bitkilerle Batman fıstığı üretileceğini söyledi.

Antep ve Siirt fıstığının karışımından Batman fıstığı ürettiklerini aktarıyor sayın Uluçam.

ÜNİVERSİTEYE ALINACAK PERSONELLERİ YÖK SEÇİYOR

Üniversitenin personel sayısı hakkında bilgi veren sayın Rektör Uluçam, üniversitede 386 akademik personel, 273 idari personel olduğunu söylüyor. Özel güvenlik görevlileri ve temizlik elemanlarıyla birlikte üniversitenin personel sayısı 845’e ulaşıyor.

Personel alımlarına ilişkin bilgi veren sayın Uluçam “Üniversiteye alınacak personelleri YÖK seçiyor. Biz personel alımı yapamıyoruz. Biz teklif veriyoruz, YÖK ise personel alımını yapıyor” diyor.

BARINMA SORUNU İÇİN DEFALARCA KYK İLE GÖRÜŞTÜM

Öğrencilerin barınma problemi hakkında bilgi veren Uluçam “Defalarca KYK’ya gittim. Yurt bize bağlı olmadığı için bu soruna müdahil olamıyoruz. KYK Başkanı da neden bu işe karışıyorsunuz diyor ama oradaki öğrenci benim öğrencim. Başına bir şey gelse ben sorumluyum. Kız yurdunun Batı Raman Kampüsünde olması uygun değil. Orası dağın başı. O yurt, erkek yurdu için planlanmıştı. Ben kız yurdunun merkezde olması taraftarıyım ancak bu karar KYK’nın elinde” dedi.

TIP VE HUKUK FAKÜLTELERİ YÖK’TE ONAYLANDI

Batman Üniversitesi’nde açılması planlanan fakültelerle ilgili bilgi veren sayın Uluçam “Şu anda Eğitim Fakültesini istiyoruz ama YÖK vermiyor. Şu anda Tıp, Dişçilik, Eczacılık ve Konservatuar Fakülteleri YÖK’ten geçti. Talebimiz kabul edildi. Ama uzun vadede olacak şeyler bunlar” sözlerini kullanıyor.

KÜRT DİLİ AÇIK AMA HOCA BULAMIYORUZ

Batman Üniversitesi Rektörü Prof Dr. Abdüsselam Uluçam ile gerçekleştirdiğimiz buluşma, 21 Şubat Dünya Anadil Günü’ne denk geldi. Günün önemine binaen neler söylemek istediğini soruyoruz sayın Uluçam’a. Sayın Uluçam, 21 Şubat’a ilişkin “İnsana önem veren bir felsefenin hakim olmasından yanayım. İnsan yaratılmışların en şereflisidir. Ve her şeye layıktır. Biz de bunun için elimizden gelen her şeyi yapmaya hazırız” diyor.

Sayın Uluçam, Üniversite’de Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü açıldığını ancak ders verecek hocalara ihtiyaç olduğunu aktararak “şu anda üniversitemizde Arapça, Farsça, Kürtçe ve Süryanice Bölümü açıktır. Ancak hoca bulamıyoruz. Yardımcı Doçent, Doçent veya Profesör olarak 3 hocanın üniversitemizde çalışmak için YÖK’e başvuru yapması gerekiyor” diyor.

ÜNİVERSİTEYE GÜNEŞ VE RÜZGAR PANELLERİ KURACAĞIZ

Batman Üniversitesi’nde alternatif enerji için çalışma yürüteceklerini belirtiyor sayın Uluçam. Temiz enerji diye adlandırılan rüzgâr ve güneş enerjisi için fizibilite çalışması yapıldığını aktaran Uluçam “Rüzgâr ve güneş enerjisinden faydalanacağız. Üniversitenin aydınlatmalarını, güvenlik sistemlerini, kısacası bütün enerjisini güneş ve rüzgârdan faydalanarak sağlayacağız. Bunun için fizibilite çalışması yapılıyor. Üniversiteye paneller kuracağız” ifadelerini kullanıyor.

BASINLA DİYALOGUMUZ YOK

Batman’da basınla sıkı bir diyalog kuramadıklarını aktarıyor sayın Uluçam. Şimdiye kadar hakkında 21 dava açıldığını aktarıyor. Gazetelerde çıkan haberlere tekzip yazmaktan çalışamaz hale geldiğini aktaran sayın Uluçam “Yukarıdan öneri geldi, basını takip etme dediler. Ben de bunu yaptım. Basınla aramızda bu yüzden kopuk bir iletişim var” diyor ve ekliyor “keşke herkes Batman’ın çıkarı için çalışsa. Ben Batman için çalışıyorum ama Batmanlı, Batman için çalışmıyor”

HASANKEYF’İN BOŞALTILMASINI BEKLİYORUZ

Hasankeyf’te yürütülen kazı çalışmalarına değiniyor sayın Rektör. Şimdiye kadar 40 yerde kazı yaptıklarını, 138 kültür varlığı tespit ettiklerini aktaran sayın Uluçam “Hasankeyf’te şimdiye kadar 40 yerde kazı yaptık. 138 kültür varlığı tespit ettik. Hasankeyf boşaltıldıktan sonra binaların altında da kazı yapacağız. Çünkü asıl şehir, şimdiki binaların altında. Ancak bu sene kazı yapmayacağız. Zeynel Bey Türbesi ile bazı tarihi varlıkların taşıma işi var” dedi.

ERZEN’DE KAZI YAPACAĞIZ

Kozluk-Beşiri arasında bulunan Erzen yerleşim alanında yürütülmesi planlanan ancak bazı nedenlerle geciken kazı çalışmalarını sorduk sayın Uluçam’a. Erzen’de kazı yapmayı planladıklarını aktaran Uluçam “Kültür Bakanlığı yüzey araştırması istedi. Orada büyük ve parlak bir kültür varlığı var. Kazı yapalım dedik ama ekip oluşturamadık. Şu anda Hasankeyf’ten dolayı Erzen’e yoğunlaşamıyoruz.  Önümüzdeki yıllarda orda da kazı-kurtarma çalışması yapacağız” diyor.

ZEYNEL BEY SÖKÜLMEDEN TAŞINACAK

Hasankeyf’te tarihi yapıların taşınma işi ile ilgili bilgi veriyor sayın Uluçam. Zeynel Bey’in sökülmeden taşınacağını aktaran Uluçam “Zeynel Bey Türbesi yeni Hasankeyf’in girişine taşınacak. Ayrıca Kalede bulunan Orta Kapı, Sultan Süleyman Camisi, El Rızk Camisi, 5 Mihrap ve 4 Taç Kapı da sökülerek taşınacak. 6 makam türbesi de yeni Hasankeyf yerleşim yerindeki 2 türbeye nakledilecek” şeklinde konuşuyor.

SPORCULARI MAÇA GÖNDERECEĞİM, EŞOFMANLARI YOK

Sohbetimiz sırasında Üniversitespor’un durumunu soruyoruz sayın Uluçam’a. Üniversitespor’a sponsor bulamamaktan yakınan Uluçam “sporcuları maça göndereceğim, eşofmanları yok. Üniversitespor’un masrafları için sponsor arıyoruz, bulamıyoruz.  5 TL toplayamıyoruz. Batman’da herkes almak istiyor, vermek istemiyor” diyor.

KAMPÜS, TOKİ’YE DEVREDİLMEYECEK

Kampüsün TOKİ’ye devri ile ilgili ortaya atılan iddiaların doğru olup olmadığını da sorduk sayın Uluçam’a. İddiaların asılsız olduğunu söyleyen Uluçam, kampüsün tapusunun kendilerinde olmadığını, bu yüzden devretme veya satma haklarının da olmadığını bildiriyor.

ÖĞRENCİMİZİN PUANI, DİCLE’DEKİ ÖĞRENCİYLE AYNI

Batman Üniversitesi’nin Batman’daki okullaşma oranının arttırdığına vurgu yapıyor Rektör Abdüsselam Uluçam. Öğrencilerinin yüzde 38’inin kız öğrencilerden oluştuğunu aktaran Uluçam “bakın Kozluk’ta Çocuk Gelişimi Bölümünde okuyan kız öğrencimizin puanı, Dicle Üniversitesi’nde okuyan öğrencinin puanıyla aynıdır. Çocuklar, kendi illerinde okumayı tercih ediyorlar. Batman Üniversitesi’nin kurulması buradaki okullaşmayı arttırdı. Kız çocukları artık daha rahat okuyabiliyor, üniversiteye kayıt yapıyor” şeklinde konuşuyor.

“BATMAN ÜNİVERSİTESİ’NE NASIL REKTÖR OLUNUR” ADLI BİR KİTAP YAZIYORUM

Yakında bir kitabıyla okuyucu karşısına çıkacağını söylüyor sayın Uluçam. “Batman’da Nasıl Rektör Olunur?” adını vermiş kitabına. Kitabında Rektörlük serüvenini, Batman Üniversitesi’nin geçmişini tüm detaylarına kadar yazdığını söyleyen Uluçam “kitabımın birinci cildi bitti, ikinci cildini yazıyorum. Üniversite’ye nasıl rektör oldum, üniversitenin dününü ve bugününü en ince ayrıntılarına kadar kaleme aldım” diyor.

BATMAN’DA BEN VAR, BİZ YOK

Sayın Uluçam, sohbetimiz sırasında Batman’da Batmanlılık bilincinin oluşmadığından yakınıyor. “Cumartesi Sohbetlerimiz”e damgasını vuran o sözleri sarf ediyor ve “Batman, dinamik ve babacan bir şehir. Ancak burada tespit ettiğim bir konu var. Batmanlılık bilinci henüz yerleşmedi. Batman’da BEN var, BİZ yok” sözleriyle sonlandırıyor sohbetimizi.

Haftanın Öne Çıkanları

2015-02-18 15:54 - ROPÖRTAJ

“BATMAN, BENİM SEVDAMDIR”

2015-02-16 16:16 - ROPÖRTAJ

BİBER GAZI SATIŞINDA PATLAMA!

2015-02-17 13:33 - GÜNDEM

EĞİTİM SEN’DEN KINAMA...

2015-02-18 20:34 - EĞİTİM

“VAKIF OLARAK BATMAN’A CANLILIK KAZANDIRDIK”

2015-02-18 15:47 - ROPÖRTAJ

NEZİR NASIROĞLU SİYASETÇİ

2015-02-16 16:15 - ROPÖRTAJ

İlgili Haberler

1 Mayıs nedir? Tarihçesi nedir? Neden kutlanır? Sizler için derledik

10:43 - ROPÖRTAJ

Ezidilerle ilgili bilinmeyenler bu belgeselde

14:19 - ROPÖRTAJ

Nurettin Kaya’nın hikâyesi de tasarımla başladı

12:36 - ROPÖRTAJ

167 yıllık bir mücadele 8 Mart…

08:00 - ROPÖRTAJ

01:23 - EĞİTİM

Batman Valisi, meclis toplantısına katıldı

01:00 - GÜNDEM

Akıl ve zeka oyunlarında il finali…