<div>Demokratik Dil Kurumları tarafından Çand Amed Kongre Merkezi'nde Kürt Dili Konferansı düzenlendi. Konferansa, Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ile Doğan Hatun'un yanı sıra Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eş Genel Başkanı Çiğdem Kılıçgün Uçar, DBB Meclisi Eşsözcüleri Demet Ceylan ve Ayhan Karatekin, ilçe belediye eşbaşkanları, siyasi parti ve sivil toplum örgütü temsilcileri katıldı.</div> <div><strong>Eşbaşkan Hatun: Dilimiz varlığımızın temel taşıdır</strong></div> <div>Konferansta konuşan Eşbaşkan Doğan Hatun, dilin geleceği ve halkın yarını için düzenlenen bu konferansta bulunmaktan büyük bir onur ve gurur duyduğunu belirterek, "Dilimiz, varlığımızın ve kimliğimizin en temel taşıdır. Bizler, bu bilinçle dilimize sahip çıkan her bir emeği saygıyla ve hürmetle selamlıyoruz" dedi.</div> <div><strong>'Dilimizi yaşatarak direniyoruz'</strong></div> <div>Yüzyılı aşkın bir süredir dile yönelik uygulanan inkâr, asimilasyon ve baskı politikalarının her geçen gün ağırlaşarak devam ettiğini vurgulayan Eşbaşkan Hatun, şöyle konuştu: "Coğrafyamızın dört bir yanında Kürtlerin kendi dillerini özgürce konuşması engellenmekte, adeta bir yok oluşa sürüklenmek istenmektedir. Dilimizin yok edilmesi, bir halkın hafızasının, kültürünün ve varlığının ortadan kaldırılması demektir. Bizler, bu baskılara karşı dilimizi ve kültürümüzü yaşatarak direniyoruz."</div> <div><strong>'Yaşamın her alanında statü kazanmalı'</strong></div> <div>Son bir buçuk yıldır başlatılan ve geleceğe dair umutları yeşerten çalışmaların, halkın kendi geleceğini kendi diliyle inşa etme iradesini gösterdiğini vurgulayan Eşbaşkan Hatun, "Hedefimiz, dilimizin sadece evlerimizde konuşulan bir dil olarak kalması değil; eğitimde, sanatta, edebiyatta ve yaşamın her alanında hak ettiği statüyü kazanmasıdır. Dilimizin resmi ve yasal bir statüye kavuşması en doğal hakkımızdır" diye konuştu.</div> <div>Bunun için sadece kurumlardan veya devletten bir şeyler beklemenin yetmeyeceğini, herkesin yaşam alanlarında, sokakta, pazarda ve evinde dili sahiplenip yaşatması gerektiğini vurgulayan Eşbaşkan Hatun, "Kendi aramızdaki iletişimi, dilimizin zenginliklerini kuşanarak kurmalıyız" dedi.</div> <div>"Asimilasyon politikalarına karşı en büyük barikat, kendi dilimizde üretmek ve yazmaktır" diyen Eşbaşkan Hatun, sözlerini şöyle sürdürdü: "Celadet Ali Bedirxan ve arkadaşları, en zor dönemlerde Kürtçe dergiler ve kitaplar çıkararak bu dilin yazılı mirasını bugüne taşıdılar. Bugün bizler de onların bıraktığı bu mirası daha ileriye taşımakla yükümlüyüz."</div>