<div>“Boğulmaları önlemenin kalcı yolu: Batman’a ücretsiz halk havuzları”</div> <div>Hayat dediğimiz şey bir nefes kadardır.</div> <div>Yaz mevsiminin bunaltıcı sıcaklarından nefes alabilmek için gençlerimiz veya çocuklarımız akarsulara ya da şehir içindeki su kanallarına giriyorlar.</div> <div>Meşhur Vizontele filminde geçen bir replik kulağımda çınlıyor.</div> <div>"İnsan memleketini niye sever?</div> <div>Başka çaresi yoktur da ondan...”</div> <div>Bu gençlerimiz neden hayati tehlikesi olan sulara girerler?</div> <div>Başka çaresi yoktur da ondan.</div> <div>Halbuki her mahallede portatif veya kalıcı ücretsiz halk havuzları olsa, sulara kurban vermeyiz bu yitip giden, ömrünün baharındaki çocukları ve gençleri.</div> <div>Nitekim 2025 yılında resmi rakamlara göre Batman’da, suda boğulma vakalarında 10’a yakın hemşerimiz hayatını kaybettiğini görüyoruz.</div> <div>10 aile, 10 anne-baba, nice kardeşler bu acıyı yaşıyorlar.</div> <div>Ateş düştüğü yeri yakar.</div> <div>Bir an empati kurun yahu.</div> <div>Suyun içinde evladın var, gözünün önünde suya batıp çıkıyor, son nefesini verene kadar hem de. Ve senin de elinden bir şey gelmiyor.</div> <div>Yahut, akıntıya kapılmış evladın günlerce cansız bedenine ulaşamıyorsun.</div> <div>Bu nasıl bir his, nasıl bir yıkım.</div> <div>Bak yanı başındaki Abi Şehir Amed’e. Bir Anzele Havuzuna. Çocuklar ne kadar da şen şakrak. Hama o çocukların gülüşleri insana yeter. Çocuk gülerse dünya güler be kardeşim.</div> <div> Diyeceksiniz ki Olimpik Havuz var. Var da şehrin taa diğer ucunda. Olimpik Havuz’dan sonrası Suriye toprakları kardeşim.</div> <div>Bu yazıyı yazmaya niyetlendiğim günden 3 gün sonra yine bir can kaybımız oldu. İlk değil son da olmayacak ama problemler çözülmek için vardır.</div> <div>Para her şey değildir ama çok şeydir. Bahsettiğim portatif ya da kalıcı havuzlar için kaynak lazım.</div> <div>Kaynağın ana kaynağı valilik, belediye, zengin iş adamları, ha bir de seçimler yaklaşıyor bence yurttaşlardan iyi not alırsınız o yüzden siyasi parti önderleri bence buradan hanenize güzel puanlar yazdırırsınız. Allah rızası için yaparsanız ahiret için, yok seçim için yapacaksanız da güzel reklam yaparsınız. Yurttaş olarak benim elimden gelen bu feryadı dile getirmek, yazmak ancak yalvarıyorum bir el atın şu işe.</div>