<div>Türkiye’nin petrol serüveninin başladığı yerdir <strong>Batman</strong>.</div> <div>Henüz bir köyken, topraklarından fışkıran o <strong>"kara altın"</strong> sayesinde küllerinden doğan, Siirt’ten ayrılarak kendi ayakları üzerinde durmayı başaran bir başarı hikâyesidir.</div> <div><strong>16 Mayıs 1990’da</strong> il statüsü kazanan kentimiz, o günden bu yana Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin parlayan yıldızı haline geldi.</div> <div>Cumhurbaşkanı <strong>Recep Tayyip Erdoğan’ın</strong> tensipleri, Batman’ın yetiştirdiği değerlerden Maliye Bakanı <strong>Mehmet Şimşek’in</strong>vizyonu, valilerimiz, milletvekillerimiz ve vizyoner iş insanlarımızın el birliğiyle sağladığı istihdam sayesinde Batman, son 10 yılda çevre illere kıyasla adeta <strong>devasa bir sıçrama</strong> yakaladı.</div> <div>Yeni imar alanlarıyla genişleyen kentimiz, fabrikaları, kurumsal markaları, kültürel etkinlikleri, fuarları ve medeniyetin beşiği olan <strong>Hasankeyf’i</strong> ile artık kabuğuna sığmıyor.</div> <div>Evet, Batman artık emeklemiyor, yürümüyor, adeta büyükşehir statüsüne doğru koşuyor.</div> <div>Ancak madalyonun bir de diğer yüzü var.</div> <div>Şehirleşme hızımız artarken, kent kimliğinin en temel unsurları olan <strong>altyapı, trafik ve kent kültürü</strong> maalesef bu hızın gerisinde kalıyor.</div> <div><strong>KALBİMİZ DURMA NOKTASINDA: BELEDİYE KAVŞAĞI’NDAN BATMANPARK’A 20 DAKİKA!</strong></div> <div>Bir kentin gelişmişlik düzeyi, trafiğinin akıcılığıyla ölçülür.</div> <div>Çok değil, yakın geçmişte <strong>Belediye Kavşağı ile Batman Park Kavşağı arasındaki o ana arteri, kentin kalbini 5 dakikada geçerken, bugün aynı mesafeyi 20 dakikadan önce tamamlayamıyoruz.</strong></div> <div>Motosikletlerden halk otobüslerine kadar herkesin ortak rotası olan bu güzergâhta tam bir keşmekeş hâkim. Toplu taşıma şeridinin sağ tarafına <strong>usulsüz park eden araçlar</strong> yüzünden otobüs ve minibüsler ilerleyemiyor.</div> <div>Normal araçlar için ayrılan iki şeritli yolda ise hayat durma noktasına geliyor.</div> <div>En acısı da trafikteki bilinçsizlik...</div> <div>"Ağır taşıtlar sağdan gitsin" kuralının sadece tır ve kamyonlara özgü olduğunu sanıyoruz.</div> <div>Oysa <strong>şehir merkezinde ağır ağır, keyifle ilerleyecekseniz yeriniz sol şerit değil, sağ şerittir!</strong></div> <div>Hızlı gitmesi gereken, bir yere yetişmeye çalışan sürücülerin hakkını sol şeridi kapatarak gasp etmeye kimsenin hakkı yok.</div> <div><strong>FERMUAR DÜZENİ LÜKS DEĞİL, HAYATİ BİR ZORUNLULUKTUR</strong></div> <div>Bu trafik sorunu sadece bireysel bir konfor meselesi de değil.</div> <div>İşin içinde doğrudan <strong>insan hayatı</strong> var. Her gün şahit oluyoruz; bir ambulans sirenlerini yakmış, feryat figan ilerlemeye çalışıyor ama nafile!</div> <div>Arkasında itfaiye, polis ekipleri...</div> <div>Büyükşehirlerde o ambulanslar trafiğin içinden tereyağından kıl çeker gibi sıyrılırken, Batman’da <strong>ambulans şoförleri adeta kendi kaderleriyle baş başa kalıyor.</strong></div> <div>Sürücülerimizde ne yazık ki <strong>saygı, anlayış ve empati</strong> eksik. <strong>"Fermuar sistemi"</strong> ile ambulansa yol vermek bu kadar zor olmamalı.</div> <div>Geldiğimiz noktada ya ambulans yeşil ışığa denk gelmek için dua edecek ya da öndeki araçlar ambulansı bahane edip kırmızı ışıkta geçerek trafiği daha da tehlikeye atacak.</div> <div>Bu vizyonsuz bakış açısını, bu anlayışı acilen değiştirmek, kendimizi geliştirmek zorundayız.</div> <div><strong>KARA ALTININ MERKEZİNDE YAMA ÜSTÜNE YAMA: PETROL ŞEHRİYİZ AMA ASFALTIMIZ YOK!</strong></div> <div>Gelelim makalemin başlığına ve canımızı en çok yakan konuya:</div> <div><strong>Petrol şehriyiz ama asfaltımız yok!</strong></div> <div>Bugün Batman yollarının <strong>yüzde 70’i maalesef asfalt yamalarıyla dolu.</strong></div> <div>Direksiyon başındayken kendimizi engebeli bir arazide yarışıyor gibi hissediyoruz.</div> <div>Şahsen ben yollardaki yamalardan kaçmak, aracımın altını vurmamak için mazgalları ortalayarak gitmeye çalışıyorum.</div> <div>Ancak her sürücünün direksiyon hâkimiyeti, bu refleksleri göstermeye yetmeyebilir. Bu durum açıkça kazalara davetiye çıkarıyor.</div> <div>Hız kesmek için yollara konulan kasisler (tümsekler) ise artık bir amaca hizmet etmekten çıkıp sürücülere eziyete dönüştü.</div> <div>Öyle ki, <strong>Gültepe Kavşağı’ndan çıkıp 15 Temmuz Okulu’nun önüne gidene kadar tam 7 tane yüksek tümsek geçmek zorunda kalıyorum.</strong></div> <div>Bu kadar fazla ve standart dışı tümsek, trafiği rahatlatmaz, aksine aksatır.</div> <div>Geçtiğimiz kış, Batman son 12 yılın en sert mevsimini yaşadı.</div> <div>Kar ve yoğun yağmur, kentin asfaltını adeta eritti, devasa çukurlar oluşturdu.</div> <div>Belediyenin mecburi olarak yürüttüğü <strong>tuzlama ve kumlama çalışmaları, zaten niteliksiz olan asfaltı tamamen deforme etti;</strong> çevre illere bağlanan yollar günlerce aksadı.</div> <div><strong>SAYIN VALİMİZE VE YETKİLİLERE AÇIK ÇAĞRI</strong></div> <div>Şimdi bir Batmanlı olarak, halkımızın hislerine tercüman olarak yetkililere sormak istiyorum:</div> <div><strong>Batman’ın asfalt kalitesinin Ankara’daki, İstanbul’daki yollarla eşdeğer olması gerekmiyor mu?</strong> Kentimizin asfalt bütçesi, diğer kalemlere göre bu kadar mı düşük?</div> <div>İşinize karışmak gibi olmasın ama <strong>maden bu topraklardan çıkıyor, peki biz neden faydalanamıyoruz?</strong></div> <div><strong>Sayın Valim,</strong> günlük programlarınız için Batman trafiğine çıktığınızda, kentin birçok noktasındaki bu engebeli yollar, kaldırım kenarlarındaki kirlilikler sizin de gözünüze çarpmıyor mu?</div> <div><strong>"Şu güzergâhı modern asfalt söküm makineleriyle kazıyıp, Batman’a yakışır şekilde sıfırdan asfaltlayın"</strong> talimatını duymaya bu halkın ihtiyacı var.</div> <div><strong>KÜÇÜK BİR NOT: SİVRİSİNEK KÂBUSU BİTMELİ</strong></div> <div>Altyapı ve yol sorunlarının yanı sıra, yaz aylarının gelmesiyle birlikte Batman Halkının ortak bir şikâyeti daha var: <strong>Sivrisinekler.</strong></div> <div>Vatandaşlarımız evlerinde, parklarda rahat nefes alamıyor.</div> <div>İlaçlama çalışmaları mutlaka yapılıyordur ancak mevcut durum gösteriyor ki bu çalışmalar yetersiz kalıyor.</div> <div>Halkımız, belediye ekiplerinden bu <strong>çalışmaların dozunu ve sıklığını artırmasını</strong> acilen talep ediyor.</div> <div>Batman, kabuğunu kıran ve geleceğe koşan bir şehir.</div> <div>Ancak bu yürüyüşün sağlıklı olabilmesi için yollarımızın düzgün, trafiğimizin saygılı, altyapımızın ise sağlam olması şart.</div> <div>Gelin, el birliğiyle bu şehri sadece tabelada değil, yollarıyla ve yaşam kalitesiyle de turizmiyle de büyükşehir yapalım.</div>