YENİ YERLER

BURASI, LEZZET ARAYANLARIN MEKÂNI

Lezzete düşkün olan ve farklı tatlar arayanlar için özene bezene hazırlandı bu sayfa.

16-08-2015 15:23

“Yeni Yerler-Yeni Mekânlar” köşemiz için enfes bir mekâna gidiyoruz şimdi. Foto Muhabirimiz Yusuf Kavak ile birlikte Turgut Özal Bulvarı Batman Park karşısındaki sokakta hizmet veren Balık Evi ve Meşhur Erzurum Cağ Kebabı’nın konuğu oluyoruz. Şık dekorasyonu ile göz alan, duvarlarından avizelerine kadar profesyonelce döşenip estetik hale getirilen mekânı karış karış geziyoruz. Gezintimiz sırasında Mekân Sahibi Kerem Çimen de eşlik ediyor bize. 400 metrekare alanda hizmet veren mekânımızın mutfağını, fırınını, deposunu ve salonunu inceledikten sonra manzarası en güzel yerden bir masa kapıp başlıyoruz sohbetimize.

***

TECRÜBELİ BİR İSİMLE KARŞI KARŞIYAYIZ

Mekân Sahibi Çimen’i tanıyoruz önce. 7 yıldır Batman’da lokantacılık sektöründe hizmet verdiğini öğreniyoruz.  Sanırım biraz zorlasak iyi bir “gurme” olabilecek kadar lezzet meraklısı biri… 7 yıllık lokantacılık serüvenini, Balık Evi’ni açarak ispatlıyor, 3 ay önce açtığı Meşhur Erzurum Cağ Kebabı mekânıyla da bu serüvenini taçlandırıyor.

CAĞ KEBABI, TORTUM’DAN DÜNYAYA YAYILDI

Mekânın enfes tatlarından bahsetmeden evvel, en başarılısından bir cağ kebabı ikram ediliyor önce. Açık ayranı ve Erzurum ekmeği ile lezzeti had safhaya çıkarılan cağ kebabını ilk defa deniyorum. Bir lezzeti ilk defa tadıyorsanız, doğru mekânı seçmek zorundasınız. Cağ kebabından tadarken doğru adresi seçtiğimizden bir kez daha emin oluyorum. Zira yemeğimi tadarken “lezzet” kavramının doruklarına ulaşıyor, uzun zamandır böyle lezzetli bir yemek yemediğimi hatırlıyorum.

EKMEKLERİMİZ BİLE ERZURUM’DAN

Bu mekânda cağ kebabını yerken, yanında incecik, kâğıt gibi bir ekmek göreceksiniz. Lavaştan daha lezzetli, tandır ekmeğinden daha hafif bir ekmek. “Erzurum’un bu lezzetli yemeğine, Erzurum’un bu gözde ekmeği yakışır” diyerek kolları sıvamış Sayın Çimen. İki günde bir Erzurum’dan gelen bu özel ekmekle ikramlarındaki kaliteyi had safhaya çıkarmış.

CAĞ KEBABININ SIRRINI ÖĞRENİYORUZ

Cağ kebabının, Erzurum’un Tortum İlçesinden dünyaya yayılan bir lezzet olduğunu söylüyor Sayın Çimen. Ankara’da yediği cağ kebabını çok beğendiğini ve Batmanlıları bu lezzetle tanıştırmak için bu mekânı açtığını dile getiriyor. “Cağ kebabı nedir, nasıl pişirilir?” sorumuza, Sayın Çimen “Cağ kebabı dönere benzer ama ondan çok ama çok farklı bir yemektir. İşin püf noktası, erkek süt kuzusundan yapılmasıdır. Etin bütün sinirlerinin alınır. Özel bir sosu vardır, soğan suyu ve karabiberle harmanlanır.  Bunu bir gün dinlendiririz. Dinlendikten sonra cağ adı verilen şişe takarız. Odun ateşinde pişiririz. Yediğinizde gerçek et tadını veren ender bir yemektir. Çok hafiftir, asla rahatsız etmez” yanıtını veriyor.

ERZURUM’UN KADAYIF DOLMASI DA BURADA

Yemekten sonra ansızın şık görünümlü bir tatlı konuyor masamıza. Erzurum’a özel kadayıf dolmasını tadıyoruz. Bu tatlının özel kadayıfı da Erzurum’dan getiriliyormuş. Cağ kebabı ve kadayıf dolmasını pişiren ustamız Hasan Beyazbulut bile Erzurum’dan gelmiş. Lezzet için hiçbir şeyden kaçınmayan mekânımız, bu yönüyle tam not alıyor bizden.

BALIK EVİ’NDE 500 ÇEŞİT DENİZ MAHSÜLÜ PİŞİYOR

Siz de benim gibi balık hastası iseniz, benden söylemesi Balık Evi, bu kentte en lezzetli balığı yiyebileceğiniz ender mekânlardan biri. Bütün deniz mahsullerini bu mekânda bulabileceğini söyleyen Mekân Sahibi Çimen “Balık Evi’nde tüm deniz mahsullerini yapıyoruz. Ege, Akdeniz, Karadeniz ve Marmara’da bize ait tekneler var. Buralardan çıkan ürünler sandıklarla bize gönderilir. Sezonunda bizde ortalama elli atmış çeşit deniz ürünü vardır. Kabuklu-kabuksuz bütün ürünler, karides, kalamar, ahtapot, kalkan, lagos, barbun, çupra, hamsi gibi aklınıza gelecek tüm çeşitler bizde bulunur. Çok zengin bir tezgâhımız var. Yılın 12 ayı balık bizde mevcuttur. Sadece av yasağı başladıktan sonra çeşit sayısı azalır” ifadelerini kullanıyor. Çimen, balık yemeklerinin salata ve mezelerle zenginleştirildiğinin de altını çiziyor.

BALIKLARINIZI BURADA PİŞİREBİLİRSİNİZ

Evde balık pişirmek zahmetli iştir. Zira balık kokusunu evden çıkarmanız saatlerinizi alabilir. Pişirmesi zahmetli, kokusunu çıkarmak zahmetli… Balık Evi, bu anlamda da sizleri yalnız bırakmıyor. Balık Evi’nin zengin tezgâhından balıklarınızı seçiyorsunuz, mekânımızın güler yüzlü personelleri bu balıkları temizliyor, pişiriyor, yemeye hazır bir şekilde ev veya işyerinize ulaştırıyor. Anlayacağınız mekânımız, müşterilerini şımartmakta rakip tanımıyor kendine.

GÜLER YÜZLÜ PERSONELLER DEMİŞKEN…

Mekânımızın güler yüzlü personel kadrosundan da bahsetmeden geçemeyeceğim. Erzurum cağ kebabı ve kadayıf dolmasını pişirmek için teeee Erzurum’lardan gelen ustamız Hasan Beyazbulut’un yanı sıra tamı tamına 23 personel çalışıyor burada. Mekân Sahibi Kerem Çimen, gelecek aylarda bu sayının 30’a yükseleceğinin müjdesini veriyor.

BU MEKÂNDAN VAZGEÇMİYORUZ

0488 212 72 06–07 telefon numarasıyla ulaşabileceğiniz Meşhur Cağ Kebabı ve Balık Evi’nden güler yüzle ayrılıyoruz ve sizin de bu mekândan memnuniyetle ayrılacağınızdan eminiz. Mekânımıza giderken Batman Sonsöz’ün sıcak selamlarını iletip yemeklerinizi büyük bir afiyetle yiyebilirsiniz…